EL PENSAMENT SONOR EN EL RELAT FÍLMIC

EL PENSAMENT SONOR EN EL RELAT FÍLMIC

On neix, quan i com es gesta el so d’un relat fílmic? En quin espai o moment s’evidencia? En l’espai arquitectònic, pictòric, en el fílmic? O potser en cap dels tres llocs. Filmar el so implica prendre una sèrie de decisions ètiques i estètiques que acaben deixant empremta no només en l’estil d’un autor, sinó també en l’esperit de l’obra d’un cineasta. Des que el so va deixar de ser dama de companyia de la imatge, l’espai sonor va adquirir una dimensió estructural que permet significar el temps i la imatge de manera singular i única. El que havien vaticinat els directors russos en el Manifest del Contrapunt Orquestral o la nova instància que Gilles Deleuze ens va deixar quan es referia a la imatge sonora, podria haver revolucionat la manera de pensar i fer el cinema en l’actualitat. Ser conscients de com afecta la idea audible sobre el sentit de la imatge cinematogràfica, al servei de què o de qui actua el so o el valor invisible del so en l’era de la imatge són alguns dels objectius pràctics d’aquest taller obert a l’exploració, discussió i escolta col·lectiva de diferents materials.

PROGRAMA

  1. Iniciació a l’escolta activa: Sentir per pensar, pensar per escriure, escriure per filmar.
  2. La realitat imaginada. El fantasma sonor. La percepció tridimensional de la imatge audiovisual.
  3. La imatge sonora.
  4. El silenci segons diferents autors i autores.

Eva Valiño | Sonidista
Durada: 12 hores
Dates: Divendres 3 i dissabte 4 de maig
Horari: 10.00-13.00 | 16.00-19.00 (Ambdós dies)
Espai: Fundació SGAE | Passeig Colom, 6 (Barcelona)
Preu: 30 €

PLACES ESGOTADES

 

 

Eva Valiño | Sonidista
Durada: 12 hores
Dates: Divendres 3 i dissabte 4 de maig
Horari: 10.00-13.00 | 16.00-19.00 (Ambdós dies)
Espai: Fundació SGAE | Passeig Colom, 6 (Barcelona)
Preu: 30 €

PLACES ESGOTADES

Eva Valiño

Eva Valiño

Eva Valiño neix a Barcelona el 1969. Després de la seva feina com a creativa publicitària on comença a descobrir el so en el llenguatge audiovisual, cursa estudis musicals i s'especialitza en So per l'Escola Internacional de Cinema i Tv de Sant Antonio de los Baños. Després de graduar-se com a sonidista comença una llarga carrera dedicada a la gravació de so directe en cinema amb directors com Jaime Rosales, Manuel Martín Conca, Icíar Bollaín, Isaki Lacuesta, Víctor Kossakovsky, Marc Recha, Mariano Barroso, Carla Simón, Roger Gual o Juliol Wallovits entre d'altres. El 2002 obté el premi Goya al Millor So per Te doy mis ojos, d'Icíar Bollaín i és nominada el 2014 per Caníbal de Manolo Martín Cuenca i el 2018 per Yuli d'Icíar Bollaín, entre d'altres premis i reconeixements.