15 d'Abril de 2019

MARC FERRER DIRIGEIX EL CURT D’A 2019

MARC FERRER DIRIGEIX EL CURT D’A 2019

Hi ha qui ens ha preguntat si aquest any al D’A 2019 no hi havia cap pel·lícula de Marc Ferrer. Hi ha qui també sospitava que feia pel·lis per poder-les presentar al D’A (no ens sembla un mal plan, la veritat). Però el que és cert és que Marc Ferrer és un director de culte dins el cinema català i és el director de culte per excel·lència del D’A, per on passat totes les seves pel·lícules des de Nos parecía importante (2016). Per això li vam proposar que dirigís el curt d’autor del D’A 2019 i ens ha presentat aquesta peça que ens té totalment enamorats! Vitalista, primaveral i pop, Marc Ferrer pren el relleu en aquesta iniciativa del curt D’A de cineastes com Carla Simón, Albert Serra o Luis López Carrasco.

Aquestes són les paraules del director per explicar el seu curt: “Desde el principio tuve claro que quería contar una historia en 40 segundos, pero me parecía más complicado eso que rodar un largometraje.

Hasta que me topé con La bella durmiente. En ella encontré, sintetizados, todos los temas que creía que debía filmar y que tenían relación con el cine: el sueño, el fuera de campo o la elipsis del resto de la historia, que apela a la imaginación del espectador, el misterio que guardan los personajes en su interior, el paso del tiempo, que se puede apreciar en la longitud de la cabellera de la princesa y en la vegetación que invade la habitación, y la transformación de la realidad en algo mágico en el momento en que las actrices “despiertan”.

Ese despertar es como un renacer, un despertar del cine de su letargo y un despertar también de la primavera, que es cuando se celebra el D’A. Es un momento de celebración, subrayado por la banda sonora, que remite a una alegría de vivir y que siempre me recuerda a Jacques Demy, uno de los referentes principales de esta pieza, junto con Walt Disney, Arrieta, Cocteau o Suspiria de Dario Argento.

Los personajes son interpretados por actrices y actores con los que suelo trabajar. Me gusta cuando un cineasta suele recurrir a su propio star system, es algo que aprecio del cine de Kaurismaki y que me parece muy bonito en él. El rodaje fue para nosotros como nos tomamos el cine, un juego. El príncipe lleva en su mano la espada de la verdad. Para mí es lo más valioso”.

 

D’A FRENCH TOUCH

11 d'Abril de 2019

Novíssims francesos Com no podia ser de cap altra manera, la presència francesa tornarà a ser aclaparadora al D'A. Malgrat…

EL DIRECTOR DEL D’A RECOMANA!

8 d'Abril de 2019

El director de tot això, Carlos R. Ríos, té una visió privilegiada del conjunt del festival i per això les…