Tema: Directora

ANTHROPOCENE: THE HUMAN EPOCH

Jennifer Baichwal, Nicholas de Pencier i Edward Burtynsky

Documental que segueix la recerca d’un grup de científics que investiga els profunds canvis provocats pel pas de l’ésser humà a la Terra.

LA CASA DE VERANO

Valeria Bruni Tedeschi

Un exercici d’autoficció marca de la casa, amb una mirada sardònica a una familia burgesa molt semblant a la de la pròpia directora.

COLD LANDS

Iratxe Fresneda

Un viaje melancólico, en un ensayo fílmico que atraviesa fotogramas y paisajes con la intención de que la mirada no se pierda en el olvido.

DESPUÉS TAMBIÉN

Carla Simón

La directora d’Estiu 1993 torna al festival amb aquest curt que pretén crear consciència sobre la sida, però que no abandona la lluminositat d’aquesta autora personalíssima.

EL DÍA QUE RESISTÍA

Alessia Chiesa

Alessia Chiesa debuta amb un film fascinant i inquietant sobre l’absència, protagonitzada per tres nanos que esperen el retorn dels seus pares.

ESCAPADA

Sarah Hirtt

La relació entre tres germans comença a esfondrar-se quan es reuneixen per resoldre una herència. Amb la participació de Bruna Cusí, Sergi López o María León.

FAMILIA SUMERGIDA

María Alché

Drama allunyat del sentimentalisme gratuït que explica la crisi d’una dona de mitjana edat després de la mort inesperada de la seva germana. Premi Horizontes Latinos a Sant Sebastià.

LAS HIJAS DEL FUEGO

Albertina Carri

Poques vegades la sexualitat femenina s’havia representat com en aquesta pel·lícula absolutament radical d’una de les cineastes insígnia del nou cinema argentí. Premiada al BAFICI i a LesGaiCineMad.

LUCIÉRNAGAS

Bani Khoshnoudi

La cineasta s’inspira en un cas real que va llegir al diari per oferir una reflexió sobre la situació globalitzada dels exiliats des d’una òptica LGTBI poc habitual.

NINA

Olga Chajdas

Des de Polònia, una òpera prima protagonitzada per una dona que s’enamora de la noia que havia triat amb el seu marit per fer-los de mare subrogada. Totalment fascinant.

LAS NIÑAS BIEN

Alejandra Márquez

Un retrat punyent sobre la decadència social i la dictadura dels rols de gènere, guanyadora a Màlaga del Premi a la millor pel·lícula iberoamericana.

OJOS NEGROS

Marta Lallana, Ivet Castelo (amb la col·laboració d'Iván Alarcón i Sandra García)

Pel·lícula de rostres i paisatges, aquesta òpera prima observa el pas de l'adolescència a l'edat adulta a través dels ulls de la seva protagonista.