Tema: Directora

PAUL SANCHEZ EST REVENU!

Patricia Mazuy

El Cahiers du cinéma va situar en el seu top ten de l’any aquesta comèdia extravagant i inclassificable, amb tocs de western, protagonitzada per Laurent Lafitte (Elle).

LA PORTUGUESA

Rita Azevedo

La directora portuguesa adapta el texto del escritor austríaco Robert Musil en una película hipnótica y feminista, otro retrato poderoso de una mujer a quien el contexto histórico condena al aislamiento.

SUEÑO FLORIANÓPOLIS

Ana Katz

Potent radiografia de classe on una família argentina atípica se’n va de vacances a la ciutat brasilera del títol. Mercedes Morán brilla en el seu paper de dona madura que somia escapar-se de la cotilla familiar.

TARDE PARA MORIR JOVEN

Dominga Sotomayor

La jove directora es va endur als festivals de Locarno i de Gijón el premi a millor direcció amb aquesta coming-of-age coral que s’ubica al Xile de principis dels noranta, després de la caiguda del dictador Pinochet.

TOUCH ME NOT

Adina Pintilie

Guanyadora de l’Os d’Or al Festival de Berlín. Una mirada radical sobre la llibertat sexual, les formes alternatives de plaer i el desig allunyat de l’òptica masculina tradicional.

YOUNG & BEAUTIFUL

Marina Lameiro

Una pel·lícula demolidora, testimoni del desencantament de la generació de joves al voltant de la trentena.

EL ZOO

Gemma Blasco

Realitat i ficció es confonen en aquesta pel·lícula sobre la vida i les seves imitacions, sobre les relacions de poder, sobre els espectadors d'aquest enorme show en què s'ha convertit el món.

ADALAMADRINA

Carlota Oms

El primer curtmetratge de Carlota Oms ha aconseguit convertir-se, en molt poc temps, en un clàssic instantani. Va participar al Festival de Sundance.

ANCORA LUCCIOLE

Maria Elorza

Pel·lícula emocionant i il·luminadora que aborda el progrés i la pèrdua, i la possibilitat d'un nou futur, en un estil que barreja el cinema-assaig amb l'experimentació.

LA CASA DE JULIO IGLESIAS

Natalia Marín

El nou curt de Natalia Marín parteix de l'arquitectura per fer visibles alguns dels trets del gran simulacre contemporani.

LA COSA VUESTRA

María Cañas

Només María Cañas podia passar de fer broma sobre els costums espanyols a parlar de La Manada i la violència masclista, i amb un muntatge molt heterogeni.

IT IS ALL RIGHT HERE

Teresa Sendagorta

Entre el cinema i el videoart, la directora juga amb les repeticions, les veus descontextualitzades i altres estratègies per deixar entreveure una sèrie d'imatges que es reprodueixen constantment a si mateixes.