A ÚLTIMA VEZ QUE VI MACAU

A ÚLTIMA VEZ QUE VI MACAU

Rodrigues i Guerra da Mata, referents del cinema portuguès contemporani, s’embarquen en un exercici de docudrama el·líptic que podríem considerar el revers colorista i decadent del Tabú de Miguel Gomes. Amb el passat colonial de Portugal ben present, el seu segell és inconfusible: la música, els elements visuals, la posada en escena i les influències cinematogràfiques ben digerides (en aquest cas Macao de von Sternberg), i ens explica una història hipnòtica que pren les formes del cinema negre i que investiga la desaparició d’una drag queen amb facilitat per ficar-se en problemes.

João Rui Guerra da Mata

João Rui Guerra da Mata

Des del 1995 ha treballat com a director artístic en curts i llargmetratges, sobretot de João Pedro Rodrigues, amb qui va coescriure Morrer como um homem i amb qui ha codirigit China, China i A última vez que vi Macau.

FILMOGRAFIA

A última vez que vi Macau (2012), O que arde cura (2012, curt), Alvorada vermelha (2011), China China (2007, curt)

João Pedro Rodrigues

João Pedro Rodrigues

(Lisboa, 1966) Va estudiar a l’Escola de Teatre i Cinema de Portugal i va començar la seva carrera com a ajudant de direcció d’Alberto Seixas Santos i Teresa Villaverde. Morrer como um homem es va presentar a Canes i A última vez que vi Macau va guanyar el Premi Especial del Jurat a Locarno 2012.

FILMOGRAFIA

O ornitólogo (2016), Manhã de Santo António (2012, D’A 2013), A última vez que vi Macau (2012), Morrer Como Um Homem (2009, D'A 2011), China China (curt, 2007), Odete (2005), O Fantasma (2000), Viagem à Expo (documental, 1998), Parabéns! (1997), O Pastor (curt, 1988)