CORRESPONDÊNCIAS

CORRESPONDÊNCIAS

La paraula recobra en el cinema de Rita Azevedo Gomes un protagonisme propi d’altres èpoques. Aquest cop a través del diàleg epistolar que al llarg de vint anys van mantenir Jorge de Sena —escriptor obligat a exiliar-se primer al Brasil i després als Estats Units— i la poeta Sophia de Mello Breyner Andresen —que es va quedar a Portugal malgrat la dictadura de Salazar. La directora de La venganza de una mujer construeix a partir de la seva correspondència un film assagístic de múltiples capes i gran poder d’evocació. El profund vincle entre aquests dos col·legues, que salven a través de les cartes l’enorme distància geogràfica que els separa, ens parla també dels lligams de Portugal tant amb l’Europa clàssica com amb el Nou Món. Correspondências es conforma com pocs altres films a partir de la relació amb les paraules. Paraules escrites, traduïdes, llegides, recitades, escoltades i filmades. *Estrena a Espanya

Festivals i premis
Millor pel·lícula a Londres | Premi del públic a Tessalònica | Millor repartiment i Menció especial del jurat a Sarajevo

Rita Azevedo Gomes

Rita Azevedo Gomes

(Lisboa, 1952) Una de les figures clau del cinema portuguès contemporani, Azevedo ha treballat més de trenta anys al Departament de Cinema de la Fundació Gulbenkian i a la Cinemateca Portuguesa, on s’ha guanyat una sòlida reputació. Després d’iniciar-se en el cinema col·laborant amb Manoel de Oliveira, va debutar en la direcció amb O Som da Terra a Tremer.

FILMOGRAFIA

A portuguesa (2018), Correspondências (2016, D'A 2017), A Vingança de Uma Mulher (2012), A Colecção Invisível (2009), A 15ª Pedra (2007), Frágil Como o Mundo (2002), O Som da Terra a Tremer (1990)