CURTS UN IMPULSO COLECTIVO 1

CURTS UN IMPULSO COLECTIVO 1

HÉCTOR (Castro)

HÉCTOR (Castro)

El Víctor i l’Héctor es disposen a passar la nit junts després que un d’ells hagi estat diagnosticat com a portador del virus del VIH. Els cossos s’entrellacen, les ments recorden i fantasien. El futur es converteix en una incògnita i el present s’omple de presagis, i també d’esperança. Amb un estil incendiari, barroc i colorista, HéCTOR barreja imatges quotidianes i estructures oníriques en un micromelodrama que no deixa indiferent.

BOHÈMIA (Anna Petrus)

BOHÈMIA (Anna Petrus)

Una jove pintora arriba a un poble de Catalunya als anys 20 i coneix un nen que li obre un nou món, a la vegada que ella fa el mateix amb ell. Preciosista i minuciós, però també sobri i serè en el seu retrat d’una naturalesa exuberant, aquest curt d’Anna Petrus extreu tota la seva força d’una mirada tan veraç com plàcida.

LES BONES NENES (Clara Roquet)

LES BONES NENES (Clara Roquet)

En una granja de la Catalunya interior viuen dues germanes: la gran ja és una adolescent, la petita és una nena que comença a percebre el món que l’envolta. Però tot canviarà per a elles quan un dels seus cavalls perd un ull. Atenta als batecs de la vida, d’aquesta nena que surt de festa en secret i de la seva germana que l’espia, Clara Roquet fa un retrat commovedor del pas de la infància a la maduresa, sense retòriques ni floritures.

ÍDOLS (Blanca Camell Galí)

ÍDOLS (Blanca Camell Galí)

Una noia espera un noi durant una festa, mentre el seu relat es converteix en un discurs multiforme, de vegades poètic, de vegades delirant. Aquesta història sobre els gestos quotidians i sobre la transcendència que adquireixen quan tot sembla perdut està més prop del poema en prosa que de qualsevol altra forma narrativa. Un dels films més contundents de l’últim cinema català.

LA INÚTIL (Belén Funes)

LA INÚTIL (Belén Funes)

Poques vegades s’ha vist en el cinema d’aquí un retrat tan precís de la mediocritat quotidiana. La Merche (impressionant Nausicaa Bonnín) té trenta-i-pocs anys i es presenta en una festa després d’un dia horrorós, de manera que les seves possibilitats d’entendre’s amb els altres son més aviat escasses. I Belén Funes, la directora, l’observa amb una honestedat a prova de bomba, sense compadir-la però alhora convertint-la en una heroïna tràgica del nostre temps.

MATRIA (Álvaro Gago)

MATRIA (Álvaro Gago)

Premiat a Sundance, aquest curt d’Álvaro Gago s’està convertint en una de les grans sorpreses del cinema espanyol recent. I potser perquè només es dedica a observar, amb paciència i honestedat, una dona que lluita per arribar al final del dia, per complir amb una feina ingrata i una família que cada vegada li exigeix més. Devastador i aclaparador, el treball de Gago és una metàfora de la crisi. Entre moltes altres coses.

Amb la presència d'alguns directors

Álvaro Gago

Álvaro Gago

(Galícia, 1986) Després de la seva formació en audiovisual i música, va decidir anar-se’n a Chicago a estudiar teatre i posteriorment cinema a Londres. El seu curt Matria ha estat premiat a nombrosos festivals, entre els quals destaca el prestigiós Gran Premi del Jurat al passat Festival de Sundance. Actualment està editant el seu primer llarg, Trote.

FILMOGRAFIA

Matria (curt, 2017), Bombolles (curt, 2015), Curricán (curt, 2015), Doremi (curt, 2011)

Belén Funes

Belén Funes

(Barcelona, 1984) Va estudiar direcció a l’ESCAC i guió a San Antonio de los Baños (Cuba). Ha treballat com a script i ajudant de direcció en nombroses produccions espanyoles. El seu primer curt, Sara a la fuga, va estar seleccionat a nombrosos festivals internacionals. L’any 2016 la revista Variety la va seleccionar com un dels deu talents espanyols a seguir. Actualment treballa en el desenvolupament del seu primer llarg.

FILMOGRAFIA

La inútil (2017), Sara a la Fuga (2015)

Blanca Camell Galí

Blanca Camell Galí
 

FILMOGRAFIA

Tombent les heures (curt, 2018), Ídols (curt, 2016, D’A 2018), L'oreig (curt, 2014)

Castro

Castro

(La Corunya, 1977) Després d’acabar el seu primer curt a Londres, Danae’s Lovers, Castro viatja a Barcelona per a la seva següent obra: HéCTOR. El seu estil particular transita entre allò clàssic i contemporani. Actualment, Castro està treballant en el seu primer llarg.

FILMOGRAFIA

HéCTOR (curt, 2017), Danae’s Lovers (curt, 2014)

Clara Roquet

Clara Roquet

(Vic, 1980) Una de les guionistes i directores del moment. El seu segon guió, 10.000 KM, va guanyar al Festival de Màlaga. El seu primer curtmetratge L’adéu va guanyar l’Espiga d’Or al millor curtmetratge a la SEMINCI 2016 i va ser aclamat per la crítica. Actualment col·labora amb el director Jaime Rosales en el guió de la seva pel·lícula Petra i amb Daniel Burman en l’adaptació de l’exitosa novel·la També això passarà de Milena Busquets. Les bones nenes és el seu segon curtmetratge.

FILMOGRAFIA

Les bones nenes (curt, 2017), El adiós (curt, 2015)

Anna Petrus

Anna Petrus

(Menorca, 1978) Cineasta que ha treballat en el camp del cinema documental, experimental i de ficció. Els seus treballs han participat i han estat premiats a festivals tan rellevants com Canes, Sitges, Gijón i Mont-real, entre altres. Compagina el seu treball creatiu amb la crítica cinematogràfica i la docència.

FILMOGRAFIA

Bohèmia (curt, 2018), Aniversari (curt, 2013), Trumpet (curt, 2011), 345 segons del meu viatge a Nova York (curt, 2010), L’oblit a l’oli (curt, 2009)