GRASS

GRASS

El director coreà està en plena forma, rejovenit, lleuger. I amb un nivell de producció que fa que costi seguir el seu ritme: quinze pel·lícules en deu anys, sense comptar curts i documentals. En poc més d’una hora de metratge, Sang-soo concentra i destil·la la seva essència i fa fàcil allò complicat en un film d’aparença modesta, però amb una mirada incisiva sobre les relacions o la impossibilitat de tenir-les. Però Grass també té tot allò a què Hong Sang-soo ja ens té acostumats: converses regades amb alcohol que perden el nord, una posada en escena transparent i aparentment senzilla que amaga una arquitectura i uns girs només a l’alçada d’un mestre. Aquí la nova musa del director, Kim Min-hee, fa de nexe en les anades i vingudes de personatges que es troben en un petit cafè on, com sol ser habitual en el seu director, se subverteixen les línies temporals lògiques i ens obliga a ser espectadors atents d’aquest misteri que són els altres.

Estrena a Catalunya
Opta a: Premi del públic

Hong Sang-soo

Hong Sang-soo

(Seül, 1960) Nom imprescindible del cinema contemporani i habitual dels grans festivals, Sang-soo va debutar l’any 1996 amb The Day a Pig Fell into the Well i en dues dècades ha escrit i dirigit més de quinze llargmetratges. La cámara de Claire es va rodar al Festival de Canes el 2016 i es va estrenar el 2017 en el mateix festival. The Day After es va presentar a la Secció Oficial del Festival de Canes i també a la Secció Zabaltegi del Festival de Sant Sebastià

FILMOGRAFIA

The Day After (2017), La cámara de Claire (2017), En la playa sola de noche (2017), Lo tuyo y tú (2016), Ahora sí, antes no (2015, D'A 2016), Hill of Freedom (2014, D’A 2015), Our Sunhi (2013, D'A 2014), Nobody’s Daughter Haewon (2013), En otro país (2012), Oki’s Movie (2010, D’A 2011), Hahaha (2010), Noche y día (2008), Mujer en la playa (2006), La mujer es el futuro del hombre (2004), The Day a Pig Fell into the Well (1996)

ASAKO I & II

Ryûsuke Hamaguchi

El guanyador del premi del públic al D’A 2016 va passar per la secció oficial de Canes amb aquesta història d’amor juvenil que es va tornant cada cop més fosca i pertorbadora.

BELMONTE

Federico Veiroj

Una pel·lícula sobre masculinitats en crisi amb un gran duo autoral, dotada amb un humor estranyíssim i al·lucinat, capaç de ser misantrop i alhora humanista.

ELS DIES QUE VINDRAN

Carlos Marqués-Marcet

La nova obra de Marqués-Marcet trasllada a la ficció el període d’embaràs real de l’actriu Maria Rodríguez Soto amb el seu company David Verdaguer. Una de les pel·lícules catalanes de l’any.