LOS DECENTES

LOS DECENTES

Més de la meitat dels personatges que apareixen en aquesta pel·lícula ho fan gairebé sempre en pilotes. La dada no és anecdòtica, és fins i tot rellevant, però menys del que surt aquí escrit. I és que en realitat Los decentes parla de l’odi a la diferència, de la por que ens provoquen altres maneres de viure respecte a la nostra. Així, aquesta comunitat naturista que limita amb una urbanització de luxe podria haver estat un gueto jueu, el Bronx a Nova York o una mesquita a Europa. I és que sempre hi haurà algú que veurà amenaçat el seu tron quan observi l’Altre movent-se amb llibertat. Belén serà la unió que connecti tots dos mons: criada submisa de gent de casa bona durant la seva jornada laboral, pantera en llibertat quan entra en aquesta comunitat impossible de gent nua on Jodorowski viuria la mar de feliç. Aquesta Belén representa com ningú l’apatia que des dels temps de Whisky (Stoll i Rebella, 2004) impera en cert tipus de cinema llatinoamericà. Però no tingueu por: en ella hi ha molta més dona del que sembla. *Estrena a Espanya

Festivals  i premis
Sarajevo | Toronto | Festival de Nou Cinema a Montreal | Varsòvia | Mar del Plata | Rotterdam

Opta a:

 

Lukas Valenta Rinner

Lukas Valenta Rinner

(Àustria, 1985) Va estudiar cinema a l’ECIB de Barcelona i a la Universitat de Cinema de Buenos Aires. El seu primer llargmetratge Parabellum (2015) va rebre el premi a la millor òpera prima a Diagonale, el premi del jurat al Jeonju o el premi a la millor pel·lícula a Panorama Argentina de Mar del Plata.  És un dels productors de Juana a los 12, guanyadora del premi Talents del D’A 2015.

FILMOGRAFIA

Los decentes (2016), Parabellum (2015), Carta a Fukuyama (curt, 2010)