NINA

NINA

La Nina del títol treballa com a professora de francès a Varsòvia. Sofisticada i segura d’ella mateixa, ara busca amb el seu marit la millor candidata perquè gesti la criatura que ells no poden tenir. El que no havia previst la Nina era enamorar-se de la noia escollida. Lluny de centrar-se en la qüestió dels embarassos subrogats, l’òpera prima de la polonesa Olga Chajdas relata l’experiència d’una dona que descobreix una faceta nova de la seva sexualitat quan menys s’ho esperava. Sempre atenta a les reaccions dels personatges, la directora plasma les tensions i dubtes que sorgeixen dins del triangle protagonista, però sobretot se centra en l’atracció generada entre aquestes dues dones de generacions diferents. Nina ens descobreix una cineasta que filma amb una admirable força visual. A la pel·lícula, els ambients lèsbics de Varsòvia apareixen com uns refugis càlids, vitals i moderns enmig d’una ciutat i un país on sembla que sempre glaça.

Premi Big Screen a Rotterdam | Millor pel·lícula polonesa a Camerimage
Estrena a Espanya

Olga Chajdas

Olga Chajdas

(Polònia, 1983) Va estudiar producció a l’Escola de Cinema de Lodz i direcció a l’escola d’Andrzej Wajda. Va fer d’ajudant de direcció en diverses pel·lícules i sèries de televisió (entre elles, la nominada a l’Oscar Entre sombras, d’Agnieszka Holland). Ha dirigit teatre, sèries de televisió i curtmetratges. Nina és el seu primer llargmetratge.

FILMOGRAFIA

Nina (2018), Morning Has Broken (curt, 2017), 3 x Love (curt, 2015), The Mysterious Matter (curt, 2008)