PRINCESITA

PRINCESITA

Teníem moltes ganes de veure el nou film de la xilena Marialy Rivas després d’una òpera prima tan insòlita i descarada com Joven y alocada (2012). Formalment, Princesita presenta un to força diferent al d’aquell debut, prescindint de l’humor i optant per una mirada més fosca i introspectiva, com si es tractés d’un conte de fades malaltís. Això sí, totes dues pel·lícules teixeixen retrats femenins poderosíssims, amb la doctrina de la fe com a teló de fons. La protagonista d’aquest film és una noia atrapada en una secta liderada per un home que pretén deixar-la embarassada una vegada li vingui la primera regla, amb l’excusa de concebre el nou salvador. La cineasta planteja així una metàfora demolidora sobre com la identitat femenina es construeix sota patrons socials d’abús i misogínia. Una pel·lícula valenta i iconoclasta, formada per guspires memorístiques de la jove, que en temps del #metoo clama per la desobediència rebel en contra de l’opressió masculina.

Estrena a Catalunya

Marialy Rivas

Marialy Rivas

(Xile, 1976) És directora i guionista. L’any 2010 va estrenar el seu curtmetratge Blokes a la secció oficial del Festival de Canes. There is a Hope (2014) va rebre l’ajuda del Sundance Institut. L’any 2012 va realitzar el seu primer llargmetratge Joven y alocada, produït per Fabula, guardonat a festivals com BAFICI i Sundance. Princesita va ser seleccionada per participar a l’edició 2015 de Cine en Construcción, a Sant Sebastià.

FILMOGRAFIA

Princesita (2017), Melody (curt, 2014), Joven y alocada (2012), Blokes (curt, 2010), Desde siempre (curt, 1996)