THE DAY AFTER

THE DAY AFTER

Fa anys que el genial director coreà Hong Sang-soo és imparable en la seva ja prolífica producció. El 2017 va dirigir tres pel·lícules, dues de les quals es van presentar a Canes. El seu estil inconfusible i personalíssim es depura encara més en aquest The Day After per seguir jugant a la comèdia sentimental carregada de lectures en un embolic d’errors, casualitats, oportunitats perdudes i converses inacabables regades amb les habituals dosis de soju. Com sempre passa en el seu cinema, parteix d’una trama aparentment mínima i lleugera (aquí una dona és confosa per l’amant del marit d’una altra dona) per desdoblar els personatges i reconstruir les escenes en una mena d’assaig-error que gairebé mai acaba bé. Cal dir que els personatges femenins de Hong Sang-soo han agafat una nova volada i solidesa a la qual no és aliena la presència magnètica i lluminosa de la seva nova musa Kim Min-hee. Això sí, els seus protagonistes masculins continuen sent tan sapastres com sempre.

Premi de la Crítica al millor actor i millor direcció a Busan
Estrena a Catalunya

Hong Sang-soo

Hong Sang-soo

(Seül, 1960) Nom imprescindible del cinema contemporani i habitual dels grans festivals, Sang-soo va debutar l’any 1996 amb The Day a Pig Fell into the Well i en dues dècades ha escrit i dirigit més de quinze llargmetratges. La cámara de Claire es va rodar al Festival de Canes el 2016 i es va estrenar el 2017 en el mateix festival. The Day After es va presentar a la Secció Oficial del Festival de Canes i també a la Secció Zabaltegi del Festival de Sant Sebastià

FILMOGRAFIA

The Day After (2017), La cámara de Claire (2017), En la playa sola de noche (2017), Lo tuyo y tú (2016), Ahora sí, antes no (2015, D'A 2016), Hill of Freedom (2014, D’A 2015), Our Sunhi (2013, D'A 2014), Nobody’s Daughter Haewon (2013), En otro país (2012), Oki’s Movie (2010, D’A 2011), Hahaha (2010), Noche y día (2008), Mujer en la playa (2006), La mujer es el futuro del hombre (2004), The Day a Pig Fell into the Well (1996)