THE WOMAN WHO LEFT

THE WOMAN WHO LEFT

Si Norte s’inspirava en el Crim i càstig de Dostoievski, a The Woman Who Left, Lav Diaz torna a rellegir la lluita de classes a les Filipines a través de la literatura russa, aquest cop a partir d’un relat de Tolstoi. La dona que se’n va és Horacia, acusada d’un crim que no va cometre i pel qual ha passat trenta anys a la presó. Un cop alliberada, planeja venjar-se del poderós mafiós i antic amant que la va delatar. De dia, el segueix quan va a missa. Quan es fa fosc, abillada com una criatura de la nit, l’assetja fora de casa. Diaz plasma de nou la distància sideral entre les elits filipines i la població comú. Mentre la ràdio bombardeja amb l’onada de segrests que pateixen els poderosos, els pobres desapareixen a diari sense deixar rastre. I les notícies parlen de la mort de Teresa de Calcuta mentre Horacia persisteix en la seva particular defensa dels desvalguts. Seguirà la protagonista l’itinerari del recobrament de la gràcia o es decantarà pel de la revenja desencadenada? *Estrena a Catalunya

Festivals i premis
Lleó d’Or a Venècia

Lav Diaz

Lav Diaz

(Filipines, 1958) Va treballar a la televisió i a una productora comercial abans de convertir-se en un cineasta de referència amb els seus films de llarga durada sobre el passat i el present de les Filipines.

FILMOGRAFIA

Norte (2013, D’A 2014), Manila (2009), Independencia (2009), Next Attraction (2008), Now Showing (2008), Autohystoria (2007)