Pel·lícules

BÊTES BLONDES

Alexia Walther, Maxime Matray

Un dels títols més sorprenents de l’any, una aventura excèntrica que enriqueix el corrent actual de films queer que qüestiona velles categories i explora nous territoris.

LA CARGA (TERET)

Ognjen Glavonic

Thriller polític sec i contundent, el cineasta serbi Ognjen Glavonic burxa de nou en les ferides més ocultes de la Guerra dels Balcans.

COLD LANDS

Iratxe Fresneda

Un viaje melancólico, en un ensayo fílmico que atraviesa fotogramas y paisajes con la intención de que la mirada no se pierda en el olvido.

DIANE

Kent Jones

Film de ficció que, sota l’aparença de drama indie tradicional, ofereix un dels retrats femenins més emocionants de l’any. Atenció a la interpretació de Mary Kay Place.

FAMILIA SUMERGIDA

María Alché

Drama allunyat del sentimentalisme gratuït que explica la crisi d’una dona de mitjana edat després de la mort inesperada de la seva germana. Premi Horizontes Latinos a Sant Sebastià.

THE HARVESTERS

Etienne Kallos

Una coming of age preciosa i, alhora, un retrat agut de la idea de masculinitat en la cultura sud-africana. Un dels debuts més emotius de l’any.

JESUS

Hiroshi Okuyama

Aquest film protagonitzat per un nen que fa front a un canvi vital important remet al cinema de Yasujiro Ozu o Hirokazu Koreeda,. Emoció garantida.

LUCIÉRNAGAS

Bani Khoshnoudi

La cineasta s’inspira en un cas real que va llegir al diari per oferir una reflexió sobre la situació globalitzada dels exiliats des d’una òptica LGTBI poc habitual.

NINA

Olga Chajdas

Des de Polònia, una òpera prima protagonitzada per una dona que s’enamora de la noia que havia triat amb el seu marit per fer-los de mare subrogada. Totalment fascinant.

LAS NIÑAS BIEN

Alejandra Márquez

Un retrat punyent sobre la decadència social i la dictadura dels rols de gènere, guanyadora a Màlaga del Premi a la millor pel·lícula iberoamericana.

OJOS NEGROS

Marta Lallana, Ivet Castelo (amb la col·laboració d'Iván Alarcón i Sandra García)

Pel·lícula de rostres i paisatges, aquesta òpera prima observa el pas de l'adolescència a l'edat adulta a través dels ulls…

SOPHIA ANTIPOLIS

Virgil Vernier

El director de Mercuriales traça una radiografia de la França actual a través de diverses realitats confluents en el parc tecnològic del títol.